KBG, list učenika OŠ "Retfala", Osijek

Obiteljski posjet Budimpešti i Beču – UŽIVALI U ZABAVI, ŠETNJAMA, PROSTORIMA

Objavljeno: 2. veljače 2024.

Među stotinama ljudi najveća atrakcija bio je naš najmlađi brat koji ima tek šest mjeseci. On je radi sigurnosti cijelu večer nosio sigurnosne slušalice za zaštitu sluha koje su fluorescentno svijetlile te je cijelu večer izazivao oduševljenje prolaznika.

Ove godine novogodišnje sam praznike provela na putovanju u Budimpeštu i Beč gdje sam išla sa svojom obitelji. Putovanje je bilo iznenađenje naših roditelja za mene i moja tri brata. Prvo smo otputovali u Budimpeštu. Iako smo tamo bili nekoliko puta, do sada nismo posjetili poznati budimpeštanski Zoološki i botanički vrt koji je jedan od najstarijih na svijetu, što nam je svima bila želja. Nalazi se u samom središtu grada te smo se prvo tamo uputili.  Zoološki vrt vrlo je zanimljiv: u njemu živi više od 1000 različitih vrsta životinja, odnosno više od 10000 jedinki. Posebnost ZOO-a tih dana bio je i novogodišnji Lantern festival, posvećen godini zmajeva.

SIGURNOSNE SLUŠALICE BILE SU GLAVNE

Nakon obilaska Zoološkog i botaničkog vrta nastavili smo svoj obilazak središtem grada. U blizini se nalazi Trg heroja koji je jedan od najljepših i najpoznatijih otvorenih prostora Budimpešte. Na trgu se nalazi Milenijski spomenik s arkanđelom Gabrijelom. Iza njega su spomenici s četrnaest kipova kraljeva i drugih važnih ličnosti iz mađarske povijesti. Na nekoliko metara udaljenosti od trga postavili su klizalište gdje su ljudi uživali kližući na posljednji dan 2023. godine.

Nakon obilazaka u kojima smo opet naučili nešto novo, došlo je vrijeme i za želje nas djece. Ručali smo u Pizza hut restoranu i uživali u zimskim okusima iz ponude Starbacksa. Ipak, jedva smo dočekali odlazak u Aquaworld Resort Budapest. Tamo se uvijek lijepo zabavimo, a ovaj put bilo je posebno jer smo išli na novogodišnji party na bazenima. Bilo je odlično. Osim mnogo vodenih tobogana na kojima se uvijek ludo zabavljamo, taj dan je bio organiziran cjelonoćni zanimljiv program, od cirkusa i mađioničarskog programa na vodi, laser showa, plesnih nastupa, DJ-a, vatrometa… Ipak, moram priznati da je među stotinama ljudi najveća atrakcija bio naš najmlađi brat koji ima tek 6 mjeseci. On je radi sigurnosti cijelu večer nosio sigurnosne slušalice za zaštitu sluha koje su fluorescentno svijetlile te je on cijelu večer izazivao oduševljenje prolaznika. Ovo je bio zaista odličan ulazak u novu 2024. godinu.

UMORNI OD BEČKIH ATRAKCIJA

Ujutro smo se uputili u Beč. Kako je bio 1. siječnja, u većini svijeta neradan dan, odlučili smo se taj dan provesti u Prateru, mjestu zabave koje gotovo nikada ne spava. Prvo smo posjetili Muzej voštanih figura Madame Tussauds. Kao i svaki takav muzej bilo gdje u svijetu, i ovaj u Beču je zanimljiv. Vidjeli smo puno slavnih osoba iz povijesti, ali i onih koji su još živi, i to u njihovim vrlo stvarnim prikazima, u originalnoj veličini. Posebno me se dojmila djevojčica Anne Frank koja je pisala svoj dnevnik za vrijeme Drugog svjetskog rata. Svidjela mi se i prostorija sa znanstvenicima, poput Alberta Einsteina i glazbenicima poput Mozarta i Haydna. Iako moram priznati da smo se najbolje zabavili pozirajući uz svjetske glazbene i filmske zvijezde današnjice. Do kasnih večernjih sati uživali smo u zabavnom parku Pratera na raznim atrakcijama, 3D vožnjama, u nekoliko kuća strave, vlakovima smrti i ostalim atrakcijama. Pomalo umorni uputili smo se u hotel koji se smjestio na samom Dunavu.

Drugi dan smo započeli šetnjom kroz središte Beča, a prvo mjesto na koje smo se uputili bila je bečka katedrala na Trgu sv. Stjepana. Osim molitve, odlučili smo se obići crkvu i s interaktivnim vodičem kroz cijelu njezinu unutrašnjost. Primijetila sam mnogo sličnosti s našom konkatedralom sv. Petra i Pavla u Osijeku, a tata mi je  objasnio da je to zbog toga što je arhitekt osječke crkve također bio iz Beča.

Došlo je vrijeme i za malo odmora. Nakon ručka u jednom od najstarijih bečkih restorana – gdje smo, naravno, išli kako bismo probali pravu bečku šniclu – uputili smo se prema trgovinama. Srednji brat je prvo ugledao trgovinu s poznatim Lindt čokoladama, gdje je svatko od nas pronašao one sa svojim najdražim okusima, a nakon toga smo se mama i ja uputile u trgovine s odjećom, što je nama curama uvijek najzanimljivije.

ULICE, DVORCI, CARICE I TORTE

Tako smo potrošili vrijeme čekajući termin u jednom od novijih muzeja u središtu grada, Time Travel Vienna. Ovo je bilo zaista zanimljivo iskustvo. U obliku zabavnih prikaza povijesti mnogo smo toga naučili. Prvo smo bili u 5D kinu, nakon toga na Habsburg Showu, u podzemlju Beča, prostoriji posvećenoj umjetnosti s voštanim likovima koji govore, VR glazbenoj vožnji, iskusili strahote rata u bunkeru i, na kraju, divili se vožnji fijakerom koja nas je vratila u stvarnost.

Sljedeći dan našeg putovanja bio je opušteniji. Uživali smo u šetnjama bečkim ulicama i trgovima i razgledali znamenitosti poput dvorca Hofburg i Bečke državne opere te se zaustavili na Adventskom sajmu ispred Vijećnice. Nismo propustili pojesti i poznatu Sacher tortu u jednoj od mnogobrojnih kavana.

Posljednji dan našeg putovanja bio je rezerviran za dvorac Schönbrunn. Prvo smo šetali parkovima oko dvorca kojima smo stigli do Glorijete na brežuljku. Nakon toga smo u unutrašnjosti samog dvorca iskusili VR avanturu koja nam je u otprilike dvadeset minuta zanimljive priče jasnije objasnila povijest, vladare, ali i njihov život koji je jako utjecao i na prostore na kojima mi danas živimo. Posebno me se dojmila carica Elizabeta, poznatija kao Sisi, kao uostalom i mnoge Bečane i druge turiste kojih je zaista tamo bilo vrlo mnogo. (Za sve posjete na ovom putovanju morali smo i po nekoliko dana ranije rezervirati ulaznice.) Nakon šetnje kroz same prostorije dvorca koje su zaista prekrasne i posebne, kupili smo suvenire i zaputili se kući.

Jedva čekam novo putovanje u ove krajeve, a to će biti uskoro, kada idemo na skijanje u blizinu ovog prekrasnog grada – za kojega sam tamo saznala da je „Grad s najboljom kvalitetom života na svijetu“.